Monday, March 16, 2009

rindu pada dia....

Malam td..bila aku menuju ke destinasi yg mmg lama gang aku decide nk pergi....aku dh boleh agak bahawa kami akan terserempak dgn dia di sana...
Memang benar, kali pertama bila keretaku lalu di tempat itu, aku dh perasan keter dia ade di sana.....aril dgn nad x prasan lagi.....aku cuba untuk mengawal emosi dan perasaanku....tp nampaknya bukan mudah untuk berbuat demikian....perlu kuakui, kurindu padanya...tp disebabkan aku sedar sape diriku...kupaksa dan tahan diri drpd terus ade ape ape dgn dia....

kali kedua bila keterku lalu di tempat itu, aku nampak dia....ye dia, dia ada di situ....orang yg berbulan kurindui...yg kumimpi....yg kusayangi....tp sape sebenarnya ku untuknya? aku rasa, dh lama ku jumpa jawapan....

kucuba sedaya upayaku untuk tidak menunjukkan yg aku emo dan ku teringat kembali saat2 dulu, supaya kawan2ku ni yg join skali dlm outing ni tak terbabit dgn masalahku....tp bukan senang....kami lalu di jalan yg ku pernah lalu bersamanya....kami singgah di tempat yg pernah ku singgah bersamanya dulu...segala2nya...mengingatkanku semula, tentang memori2ku ketika menghabiskan masa bersamanya dulu...tp kini, ku sudah keseorangan....dan itu pilihanku sendiri...tiada sape yg bersalah, bukan dia...bukan orang lain....kalo betol nk salahkan sesiapa, aku juga yg patut disalahkan, salah kerna mencintai dia.....salah kerna menyayangi dia....

arini ku bangun...ingatkan kesan cengkaman rindu ni akan berakhir...tp bila aril beritau yg ari ni ari dia bertunang....kuroboh sekaligus.....skali lagi...kurasa kepedihan hati yg xdpt kubayangkan.... kawan2ku ni x dpt mengesan yg aku terasa....ye la.....bebudak ni x betol2 kenali sape aku lg....mana la mereka nk tau...betapa teruk perasaanku bila dgr berita itu.....kucuba nk lupakan sume itu...tp nampaknya....aku perlukan lebih byk lg masa untuk lupakan dia dan segala kenangan bersama dia...skali skala bile aku rindu kt dia...kan kubuka myspace dia....melihat gambar dia...mengambil tau pasal perkembangan idup dia.....xpernah kurasakan kerinduan sebegini..xpernah ku rasa sunyi sedemikian.... tp ape yg aku mampu dan boleh buat? x de sape disisiku yg boleh faham dan berkongsi masalahku dgn ku.....dulu ku masih boleh mengharapkan dia..tp skrg? siapa lg yg boleh kuharapkan?

kupernah terpikir nk minta maaf dgn dia..dan mendapatkan dia kembali ke sisiku...tp aku x buat begitu..kerana ku tahu dgn jelasnya...aku x nk dia hanya setakat menjadi kawanku..tp kuharapkan lebih drp itu.....sebab kasih sygku pada dia....lebih drp yg aku sayang diriku....

apa apa pun...kini segalanya dh x boleh berbaik kembali.....ku dh kehilangan dia..sepenuhnya....semoga dia bahagia dgn hidup dia....mungkin...tanpaku dlm idupnya....dia lebih baik....dan lebih gembira....yg penting...kasih syangku terhadap dia...xpernah dan x akan berubah....selama lamanya.....

kurindu pada dia.....