Monday, November 16, 2009

another solo year...from 2009 to 2010

well...lepas mlm ni...maka cukup la setahun lagi neilz hidup sebagai neilz...setahun yg solo seperti tahun2 yg lalu....waktu yg sama tahun lepas, neilz masih mengharapkan seseorang itu untuk kembali ke sisi neilz...tp setahun dh berlalu, segala2nya pun sudah berubah,org yg suatu ketika dahulu neilz harapkan untuk jd teman idup neilz, kini sudah berumahtangga...tghari td lunch skali dgn dia..ni kali pertama kita berjumpa selepas perkahwinan dia...neilz buat kali pertama rasa lega, rupanya, neilz dh x keberatan untuk berdepan dgn dia, dan juga hakikat yg dia kini dh x mgkn jd milik neilz lg..

perjalanan setahun ni tidaklah mudah...mcm2 neilz lalui..bagai2 cabaran yg neilz tempuhi...drp kisah P smpai la cerita singkat bersama A...mcm2...bkn stakat itu, kawan2 di keliling neilz pun dh byk berubah..org yg dulu neilz rasa memahami neilz, kini dh jd stranger...sebabnya kenapa? adalah...mcm2 punca dan mcm2 masalah...bkn org2 tu, tp pd diri neilz jugak..nk diceritakan, tp terlalu rumit...dgn berbagai2 rasa di hati...biarkan saja la, suatu ari nanti, bila neilz dh tua, segala2 ni sume pasti akan jd kenangan yg sgt neilz hargai.

ditanyakan apa yg neilz mahukan inginkan dlm idup, sebenarnya sgt2 simple, neilz cuma inginkan seorang teman yg boleh berada di sisi neilz, untuk menempuhi perjalanan idup ini yg berliku2, untuk berdepan dgn segala cabaran yg ada, untuk memberikan neilz sedikit rasa bahagia, dlm kehidupan seharian..berkali2 neilz mencuba, tetapi, tiap kali, bila kasih dan sayang br saja mula dilahirkan dr hati,kisah itu pun dh tiba di penghujungnya....ntah kenapa, ntah apa masalahnya...neilz xpaham..tp apa daya neilz kan?

yg mampu neilz buat, cuma teruskan mendoa, mengharapkan org yg neilz cari2kan, akan neilz jumpai suatu ari nanti...kepada mereka yg pernah hadir dlm idup neilz, dan pernah ceriakan idup neilz, terima kasih byk2...kepada mereka yg pernah neilz sakitkan ati, minta maaf byk2...semoga tahun ni, kita sume akan lebih bahagia, lebih ceria..

2 comments:

ZaCk AzRiN said...

zack sellout nielz sbb bjaya mgharungi suatu knyataan yg amat myakitkan...ape pn zack hrp nielz bleh bsabar&mnerima knyataan...tdk djadikan mnusia itu tnpa pasangan. lelaki pasangannyer perempuan, perempuan pasangannyer lelaki. jooh pertemuan tlah d tentukan sblm kter dilahirkan lg. jodoh nielz tu ade, cuma blum btemu je lg. nielz spatutnyer bsyukur sbb nielz dpt pngalaman dan lbih mghargai org d sekeliling nielz. nielz jgk lbih knal siapa kwn dan siapa lwn. try to think positive erk. kiter sme je nielz.

neiLz said...

hahah...nampak je mcm sama....nobody knows..